نسخه PDF
آرشیو روزنامه

شناسه خبر : 21687, منتشر شده در مورخ : ۱۴ آذر ۱۴۰۲

اجتماعیات:

یادداشت کوتاه رضا صاحبی/زیست مردمی به سبک استاندار قم

یادداشت کوتاه رضا صاحبی/زیست مردمی به سبک استاندار قم

بسیار افسوس خوردم با خود گفتم من یک سال و نیم هست که میخواهم استاندار اصفهان را ببینم . با مشاور استاندار و معاونین ایشان صحبت کردم اما دریغ از یک وقت پنج دقیقه ای که جناب استاندار به مردم اختصاص دهند ! در دوسال گذشته جناب دکتر مرتضوی فقط یک مرتبه به کاشان دومین شهر پر جمعیت بعد از مرکز استان آمده‌اند ولی در قم به این راحتی استاندار قم را می بینند .



چند وقت پیش یکی از دوستانم گفت بیا تا باهم برویم ملاقات استاندار قم . قرار شد ساعت چهار و نیم صبح حرکت کنیم . گفتم از کاشان تا قم حداکثر یک ساعت راه است پنج و نیم می‌رسیم ، آنوقت همه خواب هستند . گفت نه تو خبر نداری !
خلاصه بعد از نماز  حرکت کردیم وساعت شش رسیدیم استانداری . در کمال تعجب دیدم چند نفر در حال داخل شدن به استانداری هستند . هنگام ورود به سالن اصلی ناباورانه مشاهده کردم جناب استاندار در گوشه ای نشسته بودند و حتی همان زمان هم مراجعه کننده‌ای مقابل ایشان نشسته بود .




نوبت گرفتیم ، نفر شست و هشتم بودیم . گویا تا صد نفر میزان نوبت دهی بود استاندار از ساعت پنج وبیست دقیقه شروع به کار کرده بود و با مردم بدون واسطه صحبت میکردند ، تقریبا دو ساعت گذشته بود که چند نفر باهم رفتند نزد استاندار و شروع به گفتوگو کردند  ناگهان صدای آقای دکتر آقامیری بلند شد و خطاب به کارمند دفترش گفت چرا مشکل این عزیزان حل نشده ؟ مگر من دستور نداده بودم ؟ کنجکاو شدم نزدیکتر رفتم ببینم موضوع چیست ؟ کارمند دفتر گفت پیگیری کردیم ، میگویند نمیشود این دستور را اجرایی کرد . در این زمان جناب استاندار با عصبانیت گفت بگویید اگر نمیتوانند بروند تا شخصی دیگر بیاد به هیچ وجه نباید مشکلات مردم نادیده گرفته شود .
به فکر فرو رفتم و در دل با خود نجوا گرفتم که خدایا  اگر مسئولان کشوری همگی مثل ایشان بودند چه میشد ؟
آبادانی کشور فقط با اینگونه رفتارها بدست می‌آید .
ساعت یازده و نیم نوبت ما شد و روبروی  آقای دکتر آقا میری نشستیم با خوش رویی با دوستم گفتگو کردند ، مشکلش را شنید ، مستندات را دید و دستوری داد 
و در کمال ناباوری دیدم شماره تلفن دوستم را مثل بقیه مراجعه کنندگان گرفت .
جالب اینکه نه منشی کنارشان بود تا نکته برداری کند ، نه نامه ها فیلتر میشد مسقیم خودش بود و خودش ، همه را برسی می کردند .
آن روز استاندار تا سه بعدازظهر با مردم ملاقات حضوری داشتند فقط بیست دقیقه برای نماز ظهر رفتند و سپس آمدند . حتی نهار نخوردند ، 
وقتی پرس و جو کردم گفتند برنامه ایشان  یکشنبه و سه شنبه هر هفته همین است 
بسیار افسوس خوردم با خود گفتم من یک سال و نیم هست که میخواهم استاندار اصفهان را ببینم . با مشاور استاندار و معاونین ایشان صحبت کردم اما دریغ از یک وقت پنج دقیقه ای که جناب استاندار به مردم اختصاص دهند !
در دوسال گذشته جناب دکتر مرتضوی فقط یک مرتبه به کاشان دومین شهر پر جمعیت بعد از مرکز استان آمده‌اند ولی در قم به این راحتی استاندار قم را می بینند .
حتی اگر مشکل مراجعه کنندگان حل نشود دلشان خوش است یک مسئول عالی رتبه نظام پای درد دل آنان نشسته بطور حتم اینگونه رفتار ها باعث نزدیکی و اعتماد مردم به مسولین می‌شود 
مقام معظم رهبری فرمودند با مردم و در میان مردم باشید چه زیبا استاندار محترم قم این رهنمود رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران را اجرایی کردند 
چه خوب میشد اگر وزیر محترم کشور دستور می‌دادند تمامی استانداران کشور این روش را انجام دهند .

رضا صاحبی فعال اجتماعی و رسانه ای

برچسب ها :
یادداشت کوتاه رضا صاحبی/زیست مردمی به سبک استاندار قم