اخبار آنلاین
نسخه PDF
آرشیو روزنامه

اخبار
خدمات درمانی رایگان بیمه سلامت به ۱۰۸ بیماری صعب العلاج

رئیس سازمان بیمه سلامت کاشان گفت: بیمه سلامت به ۱۰۸ بیماری صعب العلاج خدمات درمانی رایگان می دهد.

شناسه خبر : 18554, منتشر شده در مورخ : ۲۹ شهریور ۱۴۰۲

آئین رونمایی از پوستر جشنواره ملی فردخت در کاشان برگزار شد

آئین رونمایی از پوستر جشنواره ملی فردخت در کاشان برگزار شد

دبیر اجرایی جشنواره ملی فردخت از آیین رونمایی از پوستر این جشنواره خبر داد.

محمد رضا نجفی در گفت و گو با خبرنگار سراج، اظهار کرد: آئین رونمایی از پوستر جشنواره ملی فردخت همزمان با آغاز چهارمین جشنواره ملی فرهنگی هنری و دانش بنیان فردخت برگزار شد.

وی از برگزاری سه دوره جشنواره ملی فرهنگی هنری و دانش بنیان فردخت در سال‌های گذشته خبر داد و گفت: فردخت اولین جشنواره ملی در حوزه مد و لباس است که فراخوان عظیم طراحان و مزون داران کشوری را در و با استقبال بی نظیر بانوان همراه بوده است.

دبیر اجرایی جشنواره ملی فردخت با اشاره به رونمایی از پوستر جشنواره به میزبانی کاشان گفت: ضربه‌ای که سال‌ها یا مقاطعی حوزه فرهنگی به‌ویژه عفاف و حجاب از جمله بخش ایجابی، و پوشاک ایرانی اسلامی آن خورده است حاصل از فاصله ضمنی و اقدامات دستگاه‌‌ها بوده است اما اکنون فردخت به عنوان یک رزمایش و حاصل اقدام جمعی و هماهنگی ۱۶ دستگاه با سایر حوزه‌های مد و لباس می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت مد و لباس کنونی حاصل کم کاری‌ها و ترک فعل‌ها، خطاهای محاسباتی و ریل گذاری اشتباه حداقل در ۱۵ سال اخیر بوده است افزود: کارِ کارستانِ فردخت همین هماهنگی و ایجاد عزم مشترک برای درمان است.

نجفی ساماندهی حوزه مد و لباس را نیازمند همکاری مبرم و عزم جمعی و جدی همه مسئولان ذی‌ربط در این حوزه دانست و گفت: جشنواره فردخت هماورد طراحان با روند صعودی به لحاظ کمی و کیفی بوده که طراحان شرکت کننده در سه دور قبلی و دوره امسال آن می‌توانند در سامانه طراحان برای عضویت و دریافت شیما (شناسه پارچه مد و لباس و پوشاک کشور) ثبت نام و استفاده کنند.

وی وجود تیم‌های طراحی را خواستارشد و گفت: تیم‌های طراحی و اتاق طراحی در جهان را ۵۳ نفر با تخصص‌های جداگانه از جمله مد، تبلیغات، عکاسی و سایر موارد هم پوشانی و مدیریت می‌کند.

دبیر اجرایی جشنواره ملی فردخت با تاکید بر اینکه کارگروه مد و لباس کشور فردخت را به عنوان رویداد ملی مانتو می‌شناسد و روی آن سرمایه گذاری کرده است اظهار امیدواری کرد: جشنواره فردخت بتواند با تولید آثار در سطح پوشاک قهرود، و غیره در کل ایران مخاطب پیدا کند و مثل گلاب کاشان نشان (برند) در جامعه ایرانی مطرح شود.

وی گفت: این دوره از جشنواره در سه سطح ویژندها، آزاد، دانشجویی و دانش‌آموزی با موضوعات مانتو اجتماع، طراحی مجموعه (کالکشن) خانواده و پژوهش برگزار می‌شود

نجفی با اشاره به اینکه در بخش «طرح» موضوع طرح موضوع لباس‌های مردانه و زنانه است، افزود: در بخش دانش بنیان هم پژوهشگران در چهار موضوع هویتی، بومی، تاریخی و ملی فعالیت می‌کنند، این جشنواره بزرگ رسمی از ۲۷ شهریور آغاز و تا ۲۷ این ماه ادامه خواهد داشت.

برچسب ها :
کاشان جشنواره ملی فرهنگی هنری فردخت مد و لباس