نسخه PDF
آرشیو روزنامه

اخبار
شناسه خبر : 16214, منتشر شده در مورخ : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲

گزارش:

ورزشهای آبی سلامت را به جامعه ارمغان می دهد

ورزشهای آبی سلامت را به جامعه ارمغان می دهد

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان آران و بیدگل گفت:ورزشهای آبی سلامت جامعه را ارمغان دارد.

به گزارش خبرنگار سراج ،شنا روشی عالی در میان انواع و اقسام ورزش‌ها و تمرین‌های حرکتی است. این ورزش فرای توانایی‌ها و سن، روشی مناسب و مطلوب برای فعال بودن و سالم بودن است. شنای مستمر و منظم باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن نظیر امراض قلبی، دیابت و سکته می‌گردد. 

این ورزش همچنین باعث افزایش روحیه می‌گردد خواص شنا بدون کمترین تماس‌های فیزیکی و فرسایشی عاید بدن انسان می‌شود و در نوع خود یکی از ورزشهای مفرح و کم آسیب است که در دین مبین اسلام بسیار به آن سفارش شده است.

ابوذر فرد نژاد رئیس اداره ورزش و جوانان آران و بیدگل در خصوص شنا در این شهرستان  گفت: با توجه به شرایط اقلیمی آران و بیدگل و هوای گرم این شهرستان این ورزش از توجه ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: جوانان این شهرستان از دیر باز در استخرهای موجود در دشت‌ها و مزارع به شنا می پرداختند که خطرات جانی زیادی را برای آنها در پی داشت از اینرو اداره ورزش و جوانان در سال ۹۱ عملیاتی کردن ساخت «استخر دو قلو» را در این شهر رقم زد.

فرد نژاد تصریح کرد: با توجه به کمبود فضای ورزشی شنا در این شهرستان و کمبود اعتبارات دولتی از  ظرفیت سرمایه گذار در این خصوص استفاده شد و اولین استخر دوقلوی منطقه کاشان و آران و بیدگل در سال ۱۳۹۲ کلنگ خورد.


رئیس اداره ورزش و جوانان آران و بیدگل  گفت: سرانجام  طی دو سال از عملیات اجرایی در سال ۱۳۹۴ استخر  دو قلوی صدف با استانداردهای لازم به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به ۵ شاخصه بهداشتی این استخر را یکی از نادرترین  مجموعه های شنا با محیط و آبی کاملا بهداشتی  نام برد و افزود: این استخر بدلیل دوقلو بودن و محیطی جداگانه برای آقایان و بانوان   
،تصفیه آب توسط گاز ازن در ۴ نوبت از شبانه روز، سرریز بودن آب و خارج شدن چربی از روی آن و داشتن تیمی مجرب و قوی در خصوص آموزش های شنا و بهداشت محیط تمایز قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

فرد نژاد با اشاره به فعالیت همه روزه استخر گفت: استخر دوقلوی صدف به جز ۶ روز خاص در طول سال کلیه روزها مشغول فعالیت است .

وی در پایان با اشاره به ترویج ورزش شنا در قرآن و مبانی دینی ما تصریح کرد: تشویق مردم به شنا و ورزشهای آبی سلامت جامعه را به ارمغان می آورد از اینرو این استخر با در نظر گرفتن طرح های از جمله «آشتی با آب»و «جشنواره یکروزه آب» تخفیفات قابل توجهی را برای کودکان و مردم منطقه اعمال می کند تا همه اقشار مختلف به انجام این ورزش تشویق شوند.

برچسب ها :
ورزش استخر شنا