نسخه PDF
آرشیو روزنامه

شناسه خبر : 27885, منتشر شده در مورخ : ۱۹ شهریور ۱۴۰۳

مرکز پیش رشد اردهال با هدف کار آفرینی و نو آوری

مرکز پیش رشد اردهال با هدف کار آفرینی و نو آوری

مدیر مرکز پیش‌رشد، نوآوری و کارآفرینی اردهال گفت: این مرکز با هدف نوآوری و کارآفرینی ۱۵ هسته کسب و کار خانگی تاسیس کرده است.



سعید جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سراج در کاشان، اظهار کرد: موسسه مردم‌نهاد فردای روشن سیلک از سال  ۱۳۹۹ تا کنون فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای متعددی را در روستای علوی و منطقه اردهال آغاز کرده است.

 وی افزود: این موسسه تا کنون با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال طرح های متعدد رقم زده است.

مدیر مرکز پیش‌رشد، نوآوری و کارآفرینی اردهال گفت: اولین و تنها مجموعه تخصصی مستندسازی تاریخ شفاهی در بخش نیاسر توسط این موسسه برای منطقه اردهال تاسیس شد،که در همین راستا محلی به عنوان دفتر تاریخ شفاهی اردهال با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در حال آماده‌سازی است.

 جعفری تصریح کرد: با پیگیری‌های این موسسه و مساعدت مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان، ۲ میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای طرح توسعه کتابخانه عمومی علوی در قرارگاه محرومیت‌زدایی استان اصفهان مصوب شده است.

وی بیان کرد: این موسسه آمادگی دارد تا طرح توسعه کتابخانه عمومی علوی را در دو فاز شامل سالن مطالعه و سالن چند منظوره و با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال عملیاتی کند.

جعفری گفت: مرکز پیش‌رشد، نوآوری و کارآفرینی اردهال از سال ۱۴۰۱ و زیر نظر پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان فعالیت خود را آغاز نموده است.

مدیر مرکز پیش‌رشد، نوآوری و کارآفرینی اردهال گفت: در مرحله اول شروع فعالیت این مرکز، روستای علوی به عنوان منطقه هدف مشخص شده است و هم اکنون بیش از ۱۵ هسته کسب و کار خانگی تحت پوشش این مرکز هستند که اغلب آن‌ها بانوان می‌باشند.

وی اظهار داشت: برگزاری و حضور در ۵ نمایشگاه در روستای علوی، منطقه اردهال و شهرستان کاشان، تهیه و تدوین سند توسعه اشتغال روستای علوی، تشکیل ستاد برگزاری جشنواره زعفران علوی و اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی از جمله فعالیت‌های مرکز پیش‌رشد اردهال می‌باشد.

به گفته وی جشنواره زعفران علوی به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص این مرکز می‌باشد که از ابتدای مهر شروع می‌شود و تا اواسط آبان ماه سال جاری ادامه خواهد داشت. ۱۰ برنامه شاخص فرهنگی، رسانه‌ای، اقتصادی و علمی در این جشنواره اجرا خواهد شد.

به گزارش  سراج؛ زعفران روستای علوی پس از انجام آزمایشات لازم در آزمایشگاه وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان، در رده ممتاز قرار گرفته و در هفته جاری چند نمونه از زعفران علوی توسط سفیران جشنواره زعفران علوی به چند کشور حاشیه خلیج فارس و یک کشور اروپایی ارسال خواهد شد.

برچسب ها :
کاشان روستای علوی مرکز پیش رشد جشنواره زعفران سراج اردهال خبر