اخبار آنلاین
نسخه PDF
آرشیو روزنامه

شناسه خبر : 27925, منتشر شده در مورخ : ۲۷ مهر ۱۴۰۳

سراج روزنامه سراسری صبح ایران

روزنامه سراج/گزارش تحلیلی از السنوار مرد معرکه نه پناهگاه/یحیی سنوار نماد ایستادگی/وعده صادق ۲ تنها یک هشدار بود/یادداشت:غیرت و حیا چه شد؟/یادداشت:بیدار و آگاه باشیم

روزنامه سراج/گزارش تحلیلی از السنوار مرد معرکه  نه پناهگاه/یحیی سنوار نماد ایستادگی/وعده صادق ۲ تنها یک هشدار بود/یادداشت:غیرت و حیا چه شد؟/یادداشت:بیدار و آگاه باشیم

گزارش تحلیلی سراج/یحیی سنوار با وجود همه دردها و زخم‌ها، با ایمان و اراده قوی خود، با شجاعت و ایستادگی به مبارزه خود ادامه داد، تا آخرین نفس خود را برای رسیدن به آزادی وطنش بدهد.
️او نمادی از ایستادگی و اراده‌ی قوی برای دفاع از حقوق و وطنش بود، و حالا با دست‌های خسته و آسیب دیده، با اصرار و تصمیم به انتقامگیری از دشمنانش، یک نمونه برای تمام کودکان فلسطین و همهٔ مبارزان آزادی‌خواه در سراسر جهان شده است.
️لحظات آخر جان دادن یحیی سنوار نشانه‌ای از این است که اراده و ایمان مردم فلسطین به دفاع از حقوق خود و مبارزه برای آزادی هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود، و هرگز امید به زنده‌ماندن و رسیدن به اهدافشان را از دست نمی‌دهند.
روایت رسانه های اسرائیلی از نحوه شهادت یحیی سنوار
۱دیروز ساعت ۱۰صبح یکی از نیروهای گردان ۴۵۰فردی مشکوک را که در حال خروج و ورود به یکی از ساختمان های تل السلطان در رفح است، شناسایی کرد. این نیرو ساختمان را به ژنرال نشان داد و نیروها به تدریج بر اساس وجود مسلحین شروع به حرکت به سمت هدف کرد.
۲ تقریباً در ساعت ۱۵:۰۰ که نیرو تانک ها و نیروهای پیاده را فعال کرد، 3 نفر که از یک پهپاد در حال حرکت استفاده می کردند و از خانه ای به خانه دیگر می رفتند شناسایی شدند. با فهمیدن مسلح بودن اینها به سمت -نها تیراندازی کردند که زخمی شدند و شروع به متفرق شدن کردند.
۳ گروه سنوار تقسیم شد. او وارد یک ساختمان شد و بخش دیگری از گروه وارد ساختمان دیگری شد. السنوار به طبقه دوم رفت و نیروهای تانک گلوله ای به سمت آن ساختمان شلیک کردند.
۴ فرمانده یک دسته از گردان ۴۵۰ مشغول عملیات چک  کردن ساختمانی که السنوار در آن قرار داشت، شد که دو نارنجک به سمت او و نیروهایش پرتاب شد و پس از آن ارتباط آنها قطع شد و برای ادامه عملیات با پهپادها بازگشتند.
۵نیروها یک پهپاد دیگر آوردند و دیدند که یک نفر (که بعداً مشخص شد السنوار است) از ناحیه دست مجروح شده و نقاب زده بود. سنوار در اتاق نشسته بود و سعی کرد یک چوب را به سمت پهپاد ارتش اسرائیل پرتاب کند. بعد از این اتفاق یک گلوله دیگر تانک به سمت او شلیک کردند.
۶ دفعه بعد که نیرو برای بررسی وارد شد همین امروز صبح بود و فقط وقتی وارد شدند و اجساد را دیدند - متوجه شدند که بین یکی از اجساد و یحیی السنوار شباهت وجود دارد.
یحیی سنوار نمونه بارز یک مبارز باهوش، نترس و کار آزموده در جهان بود
 در توصیف صفات وی همین بس که به مدت یکسال با یک ارتش تا بن دندان مسلح جنگید و سازمان‌های اطلاعاتی عریض و طویل اسرائیل و امریکا و انگلیس نتوانستند رد وی را بزنند.
حتی در حادثه مرگش نیز سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل دخیل نبودند، بلکه در یک رویارویی ناگهانی و تصادفی با سربازان اسرائیلی به شهادت رسید.
اما سنوار فرماندهان زیادی همچون خودش را تربیت کرده و سازمان حماس را به چنان پیشرفتی رسانده و آیندگان از او زیاد خواهند گفت
سنوار کسی بود که بعد از فتنه سوریه در کنار محمد ضیف در مقابل همه رهبران حماس ایستادند و با سقوط بشار اسد مخالفت کردند و همه صدا با انقلاب اسلامی ماندند، برای همین حاکمان خائن و خود فروخته عربی به خون او تشنه بودند
 

برچسب ها :