نسخه PDF
آرشیو روزنامه

شناسه خبر : 16222, منتشر شده در مورخ : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲

گزارش امروز:

دکتر سید جواد ساداتی نژاد: دشمن بدنبال مأیوس کردن جوانان است

دکتر سید جواد ساداتی نژاد: دشمن  بدنبال مأیوس کردن جوانان است

دشمن با پمپاژ یاس و نا امیدی بدنبال مأیوس کردن جوانان است.



سید جواد ساداتی نژاد در جلسه هفتگی موسسه فرهنگی و هنری راه روشن کاشان ضمن اشاره به مجاهدتهای حضرت آیت الله خمینی ( ره) اظهار کرد: مکتب تربیتی و آموزشی امام خمینی مکتب ویژه ای است که در دنیا نظیر ندارد و اثراتی که حضرت امام بر جای گذاشت نتیجه تفکر فرا منطقه ای امام بود که متعلق به همه مسلمانان جهان است.

وی افزود : بعد از ارتحال امام، مقام معظم رهبری بر مسیر و خط روشن امام راحل این کشتی را با درایت فرماندهی کرده که این خود نعمت بزرگ خداوند است و در حالی که دشمنان ما در فرماندهی مقام معظم رهبری تعابیر عجیبی دارند، ایشان با مدیریت یگانه و بی نظیر توانسته است امید و آینده را برای ما ترسیم کند.

وزیر سابق جهاد کشاورزی با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت مردمی و مورد حمایت مقام معظم رهبری است تصریح کرد: دولت سیزدهم کار بسیار سختی تا به امروز پیش برده است، در حالی که با سیل عظیمی از مشکلات که میراث هشت سال گذشته بود رو به رو شد که برای اصلاح آنها نیاز به زمان دارد.

ساداتی نژاد گفت: خطی وجود دارد تا نا امیدی را در جامعه رواج دهد در صورتی که در این دولت اتفاقات خوبی افتاده است که باید با جهاد تبیین، امید و انگیزه را برای نسل جوان پمپاژ کنیم.

وی با اشاره به دستاوردهای نظام افزود: مثلاً ماهواره خیام سنجش از دور است در صورتی که در گذشته  از سایر ماهواره ها برای فعالیت های تحقیقاتی و تصاویر استفاده میکردیم، اکنون با این ماهواره می توانیم بهترین رصد را در حوزه های مختلف مخصوصا کشاورزی انجام دهیم. همچنین در بخش روابط با همسایگان  و عضویت در پیمان شانگهای نیز اتفاقات مهمی رخ داد .



وزیر سابق جهاد کشاورزی گفت: دولت سیزدهم در سوم شهریور ۱۴۰۰ در حالی کار خودش را شروع کرد که کلیه ذخایر راهبردی نهاده های کشور در حد صفر بود و دولت قبل ذخائر را خالی تحویل داد یعنی مثلا در بخش نهاده، جو و کنجاله سویا ذخیره نداشتیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ هشت میلیارد دلار ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی و دارو در نظر گرفته شده بود که دولت قبل کل آن را تا شهریور هزینه کرده بود و از اینرو ارز ترجیحی وجود نداشت برای نیمه دوم سال  و این شرایط سبب شد تا سال سختی را پشت سر بگذاریم.

ساداتی نژاد گفت: همچنین وقوع جنگ اوکراین باعث افزایش صد درصدی قیمتها و کمبود غذا در جهان شد. از طرفی بر اساس قانون حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۱ یک ضرورت و برای اصلاح اقتصاد لازم بود و فشار زیادی بر صنعت دام و طیور وارد کرد، در این شرایط با برنامه ریزی مناسب علی رغم خالی بودن ذخائر و محدودیتهای ارزی  سبب شد تا علی رغم جنگ روسیه و اوکراین صف مواد غذایی نداشتیم و هیچ فروشگاهی خالی از مواد غذایی نباشد.

وی افزود: حمایت ما از دولت سیزدهم تا آخر خواهد بود زیرا آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری مردمی و دلسوز و پر تلاش است و انقلابی عمل می کند و در حوزه کالاهای اساسی بسیار  پیگیر و حساس هستند و بهبود وضع سفره مردم از اولویتهای اول ایشان است.

وزیر سابق جهاد کشاورزی افزود: رئیس جمهور در شرایط بسیار سختی دولت را تحویل گرفتند و به بهترین نحو علی رغم مشکلات بر جای مانده از دولت قبل عمل کردند و چون بالاترین فشار در حوزه های اقتصادی متوجه وی است، تغیر تاکتیک در هر وزارتخانه حق رئیس جمهور و دولت هاست تا رویه جدیدی پیش بگیرند.

وی با اشاره گوشه ای از عملکرد خود افزود: ۶ محور تحول در وزارت جهاد کشاورزی پیگیری شد: اول امنیت پایدار غذایی ایران که در این بخش دو راهبرد پیگیری شد، ابتدا  الگوی کشت را ابلاغ کردیم و یارانه در این خصوص قرار دادیم. دوم اجرای کشاورزی قراردادی که در اجرای آن تا پایان سال ۱۴۰۱ در حدود ۱/۵ میلیون هکتار از اراضی گندمزارهای کشور  این طرح اجرا شد و دوم صدور اسناد اراضی کشاورزی بود که تا پایان ۱۴۰۱ حدود  ۳۳ درصد اسناد زمینهای کشاورزی را صادر کردیم. سوم راه اندازی رصدخانه کشاورزی ایران که تا پایان سال ۱۴۰۱ اطلاعات حدود هفت میلیون از اراضی روی این سامانه بارگذاری شده است. چهارم موضوع توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، پنجم توسعه دیپلماسی غذایی که مشکلات صادرات به کشورهای همسایه در محصولات کشاورزی حل شد و ششم نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت‌.

وی در بخشی از سخنان خود افزود: بزرگترین دشمن ما در منطقه کاشان اختلاف است و وحدت و همدلی یک ابزار قدرتمند است و توصیه بزرگان ما است و برخی دنبال این اختلاف هستند تا رشد و تعالی کاشان و نیروهای انقلابی را بگیرند. نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان محور وحدت است که باید با محور قراردادن این بزرگوار وحدت و همدلی را حفظ کنیم.

برچسب ها :
کاشان وزیرجهاد کشاورزی خبر فارسی سید جواد ساداتی نژاد