نسخه PDF
آرشیو روزنامه

شناسه خبر : 16032, منتشر شده در مورخ : ۲۹ دی ۱۴۰۱

یادداشت امروز

پس از نقد سراج به حجاب یارانه ای انیسه خزعلی پاسخ داده شد/نقد یارانه حجاب و حجاب یارانه ای خانم خزعلی معاون رئیس جمهور

پس از نقد سراج به حجاب یارانه ای انیسه خزعلی پاسخ داده شد/نقد یارانه حجاب و حجاب یارانه ای خانم خزعلی معاون رئیس جمهور

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اعلام کرد: طرح یارانه چادر و حجاب از گروه‌های مردمی دریافت شده و در دست بررسی است.

 معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اعلام کرد: طرح یارانه چادر و حجاب از گروه‌های مردمی دریافت شده و در دست بررسی است.

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشستی صمیمی با اقشار مختلف زنان در یزد به گفتگو نشست و ضمن شنیدن نظرات و پیشنهادات آنان تاکید کرد: طرح یارانه چادر و پوشش اسلامی مثل بسیاری از طرح‌های دیگر مردمی دریافت شده و در دست بررسی است و هیچ مصوبه‌ای ندارد.

انسیه خزعلی در پاسخ به گلایه مندی از قیمت پوشاک اسلامی و چادر و درخواست یکی از بانوان برای حمایت از حجاب اسلامی و طرح یارانه چادر اظهار نمود: قبلاً هم در پاسخ به مکالمه تلفنی یکی از شهروندان که پیشنهاد طرحی برای حمایت از چادر داشت، عرض کردم طرح کالای فرهنگی دانستن پوشش حجاب و چادر و اعطای یارانه به آن از گروههای مردمی دریافت شده و در دست بررسی است و البته هیچ مصوبه‌ای ندارد.

او تاکید کرد: این امر طبیعتاً باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد و صاحبنظران اعلام نظر کنند ولی شخصاً معتقد هستم که باید از همه تولیدی‌هایی که لباس استاندارد و مطابق هنجارهای ملی تولید می‌کنند، حمایت شود و ایجاد یارانه جز در موارد استثنا به نفع روال صحیح و قانونی جامعه نیست.

انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: موضوع لباس و پوشش مناسب طبق گفته بانوی عضو کابینه آیت‌الله رئیسی، هم در شوراهای فرهنگی و هم در دولت مورد توجه بوده و طرحی در دست است که چادر به‌عنوان کالای فرهنگی شناخته شده و به آن یارانه تعلق گیرد تا پوشش مناسب با قیمت مناسب در اختیار افراد قرار داده شود.

نقدی که به طرح شده بود را زهرا سعادت نوشت که به شرح زیر است:

برخی از تولیدکنندگان دغدغه مند حجاب فاطمی، با طرح‌های نذر تخفیفی که همسران و مادران شهدای بزرگوار در جهت اشاعه فرهنگ "سبک زندگی عفیفانه" بانی انجام آن می‌شوند،به نوعی در ایجاد یارانه خرید همراه با حفظ کرامت انسانی خانم‌های چادری جامعه سهیم و بسیار موفق بوده اند!

مدت‌هاست خرید چادر با قیمت مناسب دغدغه خانواده‌هایی است که قشر نسوان خانواده شان با حجاب برتر خو گرفته و با وجود هجمه مخالفان استفاده از این پوشش، اعتراض‌شان به گرانی چادر را رسانه ای نکردند تا به‌قول معروف آتو به دست جماعت سیاه‌نما ندهند!
اما این خبر مبهم توپ را به زمین آنان انداخته تا فضا را این‌گونه مسموم کنند که قشر مذهبی که مجبور به پوشش چادر هستند عمدتاً خانواده‌های فقیر و نداری هستند که از خرید چادر عاجزند!
منکر ضعف مالی خانواده‌های این‌چنینی نمی‌شوم اما کرامت انسانی هم در چنین طرح‌هایی باید مدّ نظر قرار گرفته شود تا دهان یاوه‌گویان بدخواه نظام را بسته و اجازه هتاکی را به آنان ندهند!
تیتر این خبر آن‌چنان نامفهوم است که اشاره مسئول دولتی برای پرداخت یارانه را به جای مراکز تولید و فروش چادر، متوجه افراد نموده ارزش اجتماعی محجبه‌ها را زیر علامت سئوال بزرگی می‌برد...
در حالی‌که برخی از تولیدکنندگان دغدغه مند حجاب فاطمی، با طرح‌های نذر تخفیفی که همسران و مادران شهدای بزرگوار در جهت اشاعه فرهنگ "سبک زندگی عفیفانه" بانی انجام آن می‌شوند،به نوعی در ایجاد یارانه خرید همراه با حفظ کرامت انسانی خانم‌های چادری جامعه سهیم و بسیار موفق بوده اند!
ای کاش مسئولان مرتبط با زنان، با تامل بیشتری در فضای غبارآلود فعلی درمورد "زیست عفیفانه" که حق معنوی شهروندان را با هر سطح اعتقاد و منش در بر می‌گیرد صحبت نموده و طرح ارائه دهند!

برچسب ها :
پس از نقد سراج به حجاب یارانه ای انیسه خزعلی پاسخ داد نقد حجاب حبر