نسخه PDF
آرشیو روزنامه

شناسه خبر : 2213, منتشر شده در مورخ : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش سراج کاشان :

از برنامه های طرح ملی "کاشان؛ پایتخت نهج البلاغه ایران" رونمایی شد

از برنامه های طرح ملی "کاشان؛ پایتخت نهج البلاغه ایران" رونمایی شد

در مراسمی با حضور آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان، دکتر میثم نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس دبیرخانه دائمی طرح ملی "کاشان؛ پایتخت نهج البلاغه ایران" و جمعی از مسئولان و فعالان حوزه نهج البلاغه از برنامه های طرح ملی "کاشان؛ پایتخت نهج البلاغه ایران" رونمایی شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان در سخنانی تقارن آیین رونمایی از برنامه‌های طرح ملی "کاشان؛ پایتخت نهج البلاغه ایران" با سالروز میلاد امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) را سبب خیر و برکت دانست و گفت: امروز را طلیعه و آغاز کار کمیته‌های پایتختی نهج البلاغه قرار دهید.

وی با اشاره به اینکه کاشان ظرفیت بالایی در قرآن و نهج البلاغه دارد، افزود: باید بیشترین بهره برداری را از ظرفیت‌های نهج البلاغه کاشان برای تهیه، تدوین و ارائه طرح‌های نهج البلاغه داشت.

به گفته وی نهج البلاغه دارای موضوعات مختلفی است که می‌توان بیش از هزاران موضوع را از این کتاب شریف استخراج و در سطح جامعه کاربردی کرد.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: شهرستان کاشان برای به دست آوردن شأنیت و تراز خود در نهج البلاغه باید وحدت و همدلی داشته باشد؛ چرا که قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به گروهی خاص و قشر خاصی تعلق ندارند.

گفتنی است در پایان این مراسم که به میزبانی سالن غیات الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد، احکام اعضای ستاد اجرایی طرح ملی "کاشان؛ پایتخت نهج البلاغه ایران" توسط آیت الله سلیمانی به اعضای ستاد تقدیم شد.

برچسب ها :
دکتر میثم نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران