نسخه PDF
آرشیو روزنامه

شناسه خبر : 13827, منتشر شده در مورخ : ۱۵ شهریور ۱۴۰۱

یادداشت امروز

خبر بازداشت برادر همسر سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی/بیانیه نویس ها و شایعه بازها بخوانند که واقعیت یا شایعه است؟/اسرائیل رفتن و بازدید وزیر کشاورزی ایران از لبنیات تل آویو+تصویر و سند/شایعات امروز

خبر بازداشت برادر همسر سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی/بیانیه نویس ها و شایعه بازها بخوانند که واقعیت یا شایعه است؟/اسرائیل رفتن و بازدید وزیر کشاورزی ایران از لبنیات تل آویو+تصویر و سند/شایعات امروز

این خبر را ما در رسانه های اسرائیلی دیدیم که درباره وزیر کشاورزی ایران بود و نوشته شده بود که شخصیت های نظامی و وزیر کشاورزی ایران از شرکت های لبنیات تل آویو بازدید داشتند و با افتتاح کارخانه لبنیات تل آویو، کتاب بازدیدکنندگان را نیز امضا کرده اند.

به گزارش سراج،تشخیص اینکه یک خبر شایعه است یا واقعیت نیازمند دقت و سواد رسانه ای است و بسیاری از افراد نمی توانند به صورت صحیح اخبار واقعی را از اخبار فیک تشخیص دهند.



این خبر را ما در رسانه های اسرائیلی دیدیم که درباره وزیر کشاورزی ایران بود و نوشته شده بود که شخصیت های نظامی و وزیر کشاورزی ایران ازشرکت های لبنیات تل آویو بازدید داشتند و با افتتاح کارخانه لبنیات تل آویو، کتاب بازدیدکنندگان را نیز امضا کرده اند.
این خبر مربوط به قبل از انقلاب است نه وزیر جهاد کشاورزی بعد ازانقلاب و دولت انقلابی آیت الله رئیسی که دیروز مراسم سال جدید زراعی را نیز با قدرت آغاز و با شکوه برگزار کرده است.



در نگاه اول کسانی که تیترخوان هستند و به محتوای اصلی اخبار دقت نمی کنند گمان می کنند که این بازدید شخصیت های نظامی و وزیر کشاورزی ایران در بعد از انقلاب است و یا حتی زمان حال و نه قبل از انقلاب و زمان شاه و همین خبر را منتشر می کنند و به اصطلاح در فضای مجازی وایرال می شود.
وزیر کشاورزی ایران و شخصیت های نظامی ایران قبل از انقلاب و وزیران ایران در زماه شاه با اسرائیل روابط نزدیک تجاری و اقتصادی داشتند که این اوج رذالت آنها را نشان می دهد.
در این خبر آمده است که کشاورزان و لبنیاتی ها  در اسرائیل و افرادی از خارج اسرائیل (از جمله وزیر کشاورزی ایران، تایلند و غیره)، متخصصان تغذیه ارتش اسرائیل و سیستم آموزشی ایران و اسرائیل، عموم مردم تل آویوی همه از لبنیات بازدید کردند، یاد گرفتند و تحت تاثیر قرار گرفتند و فراموش نکردند که برداشت های خود را در این کتاب بازدیدکننده تاریخی بنویسند.
این روزها شاهد شایعات بسیاری در فضای مجازی علیه دولت آیت الله رئیسی و وزیران و منسوبان و نزدیکان آنها هستیم و رسانه ها لازم قبل از انتشار اخبار دقت لازم را داشته باشند.
مثلا امروز در خبرها آمده بود که درپی انتشار خبری مبنی بر بازداشت برادر همسر سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، فاطمه زارعان معاون رسانه‌ای این وزارتخانه این خبر را تکذیب کرد و آن را شایعه خواند.این مسئول روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی همچنین اعلام کرد که معاونت حقوقی این نهاد پیگیر ماجرا است.
این تکذیبیه پس از آن صادر شد که روز گذشته برخی رسانه‌ها با انتشار خبری مدعی شده بودند برادر همسر وزیر جهادکشاورزی به اتهام رشوه توسط نیروی‌های امنیتی بازداشت شده است.
لازم است که شایعه بازها و بیانیه نویس ها و کسانی که خبرهای فیک تولید می کنند بیشتر دقت کنند و وقت مردم را با دروغ پردازی نگیرند حال چه اسرائیلی هستند و چه در کشوری دیگر زندگی می کنند و یا حتی در ایران ساکن هستند.

لازم به ذکر است که بسیاری از شایعات منشاء اسرائیلی دارد و فیک نیوزها مشغول شایعه پراکنی هستند.
 آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی :طبق بررسی بعمل آمده خبر بازداشت یکی از بستگان وزیر جهاد کشاورزی  از اساس کذب بوده و با اهداف خاص و هدفمندصورت گرفته است.
پیشنهادمن مبنی برپیگیری جدی نهادهای نظارتی و امنیتی در خصوص تخریب و فضاسازیهای اخیر علیه وزیر جهادکشاورزی و انتشار نتیجه این‌پیگیری جهت اطلاع ملت شریف ایران است"


 
 

برچسب ها :
وزیر کشاورزی ایران جهاد کشاورزی خبر شایعه واقعیت