نسخه PDF
آرشیو روزنامه

اخبار
جمع دوگانه ها در عقلانیت شهید مطهری

محمدرضابابایی/ عقل در ادبیات دینی تشخیصی است که ملزم به عمل کند، لذا عقل سواد نیست. عقل در قرآن با عناوینی مثل لب و بصر نیز آمده است. وقتی پیامبران الهی با انسان می خواهند صحبت کنند خطابشان عقل انسان است و این خطاب و عتاب سبب رشد و پیشرفت او می شود، نه چشم و گوش و بدن انسان، بخاطر اینکه حرکت، رشد و صیرورت انسان اتفاق نمی افتد مگر اینکه از درون اتفاقی در او بیفتد، و اگر از درون نجوشد اسمش می شود اکراه و اجبار(لا اکراه فی الدین، قد تبین الرشد من الغی) راه و چاه به انسان ارایه شده است چرا که در درون انسان قابلیت تشخیص است.

شناسه خبر : 23798, منتشر شده در مورخ : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران از بدنه مردم و دلسوز مردم هستند

نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران از بدنه مردم و دلسوز مردم هستند

سراج سمنان/نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران از بدنه مردم و دلسوز مردم هستند.

به گزارش خبرنگار سراج آنلاین در استان سمنان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار با کارکنان مرکز آموزش وظیفه پدافند هوایی سمنان گفت: در سال ۵۸ عده ای تلاش می کردند ارتش را از مردم دور کنند و نظام جمهوری اسلامی را از پشتوانه نظامی دور کنند اما خوشبختانه موفق نشدند.
وی ضمن بیان اینکه روز ۲۹ فروردین ماه با شعار ارتش فدای مردم به نام ارتش جمهوری اسلامی ایران نام گذاری شد افزود: در کشور ما و ارتش جمهوری اسلامی ایران، امثال شهید کشوری ها و صیاد شیرازی ها و کلاهدوز ها کم نبودند و نیستند.
حجت الاسلام والمسلمین مطیعی ابراز داشت: تمام نیروهای مسلح در پیروزی اخیر و وعده صادق جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی،  نقش آفرینی کردند و مردم، ارتش و نیروهای انتظامی را به عنوان الگوها و دلسوزان نظام می دانند .
سرهنگ علی باباغیبی فرمانده مرکز اموزش و میدان تیر شهدای وظیفه پدافند هوایی سمنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرزاری و شهید کلاهدوز گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از این دو تن شهید الگو پذیری می کند.
گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران همیشه در صحنه و اماده ی انجام ماموریت است و این امادگی ها را همچنان تا سرحد نیاز افزایش می دهد و تلاش می شود رهروان راه شهدا باشیم .

برچسب ها :
ارتش سمنان نماینده ولی فقیه