نسخه PDF
آرشیو روزنامه

اخبار
شناسه خبر : 13825, منتشر شده در مورخ : ۱۵ شهریور ۱۴۰۱

فرماندار قزوین

قانون تسهیل ازدواج برای جوانان اجرا شود

قانون تسهیل ازدواج برای جوانان اجرا شود

قانون تسهیل ازدواج سال ۸۶ تنظیم و ابلاغ شده  است اما اراده ای برای اجرای آن وجود نداشته  و تاکنون بیش از ۸۰ در صد مواردی که در آن ذکر شده روی زمین مانده است.

عباس کاظمی در بازدید از معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین، تصریح کرد: حوزه جوانان یکی از حوزه‌هایی است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد، علی‌رغم وجود ظرفیت خوب قوانین در مسائل جوانان به ویژه ازدواج همچنان با مشکلات جدی در این حوزه رو به رو هستیم.  

وی افزود: معاونت جوانان باید با شناسایی ظرفیت های قانونی و استفاده از ظرفیت جوانان نخبه امور مربوط به جوانان را تسهیل و در راستای اعتماد سازی بیشتر برای جوانان نسبت به خدمات انجام شده حرکت کند، البته این کار دشواری های زیادی دارد که با همت جوانان مسیر هموار خواهدشد فرماندار قزوین بیان کرد: یکی از مهمترین مسائلی که جوانان با آن رو به رو هستند مسئله ازدواج است، قانون تسهیل ازدواج سال ۸۶ تنظیم و ابلاغ شده است اما اراده ای برای اجرای آن وجود نداشته است، در این قانون تسهیلات خوبی برای ازدواج در نظر گرفته شده است اما تاکنون بیش از ۸۰ درصد مواردی که در آن ذکر شده روی زمین مانده است، در این دولت باید اجرای قانون به صورت کامل و جامع مورد پیگیری قرار بگیرد و فرمانداری ها به عنوان رئیس کمیته تسهیل ازدواج شهرستان ها قطعا تمام قامت پای کار خواهند بود. 


کاظمی خاطرنشان کرد: طبق  این قانون به منظور توانمند سازی جوانان برای تشکیل خانواده، باید صندوق تسهیل ازدواج راه‌اندازی شود، راه اندازی این صندوق بسیاری از مشکلات موجود از جمله مسکن و کمک هزینه سال اول زندگی را حل خواهد کرد، بانک ها و سایر نهادهای مربوط باید در این زمینه همکاری های لازم را داشته باشند. وی در همین زمینه یادآور شد: باید ساز و کاری در سطح شهرستان قزوین اتفاق بیفتد که افراد برای دریافت وام ازدواج و فرزندآوری معطل نمانند، گاهی چندین ماه طول می‌کشد که فرد وام  دریافت کند در حالی که باید کمتر از یک هفته وام پرداخت شود. فرماندار قزوین در پیایان این دیدار ضمن تاکید بر حمایت از سمن های فعال در حوزه های مختلف ابراز امیدواری کرد تشکیلات جوانان بتواند به عنوان سک ظرفیت مهم حاکمیت را در راستای حل مشکلات مردم یاری رساند.

برچسب ها :
قانون تسهیل ازدواج