نسخه PDF
آرشیو روزنامه

اخبار
شناسه خبر : 12646, منتشر شده در مورخ : ۲ تیر ۱۴۰۱

200 هکتار از بیابان‌های شهرستان آرادان نهال‌کاری شد

200 هکتار از بیابان‌های شهرستان آرادان نهال‌کاری شد

سراج سمنان/رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان از نهال‌کاری 200 هکتار از بیابان‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سراج آنلاین در استان سمنان، محمد معین اظهار داشت: بنا بر مطالعات انجام شده طرح مدیریت مناطق بیابانی به‌منظور کنترل کانون‌های گردوغبار در این منطقه و محافظت از خطوط راه‌آهن و جاده تهران – مشهد، برنامه نهال‌کاری در سطح 200 هکتار در منطقه حسین‌آباد ده نمک به مرحله اجرا درآمده است.
وی افزود: عملیات نهال‌کاری با هدف بیابان‌زدایی، مقابله با پدیده گردوغبار و کاهش آلودگی هوا در منطقه صورت می‌گیرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان افزود: این برنامه با هدف اقدام ملی مقابله با بیابان‌زایی، تعدیل اثرات خشک‌سالی و مقابله با آثار زیان‌بار گردوغبار به مرحله اجرا درآمده که با این اقدام ضمن کنترل بخشی از گردوغبار، زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال در بین جوامع محلی و ارتقای سطح دانش و آگاهی آحاد جامعه نسبت به فرهنگ منابع طبیعی فراهم می‌شود.
معین گفت: اقدام لازم برای آماده‌سازی عملیات نهال‌کاری از قبیل چاله زنی، کاشت نهال تاغ و آتریپلکس و آبیاری در سطح 200 هکتار با کارفرمایی شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزادراه حرم تا حرم به پیمانکاری شرکت مهر نگار کویر گرمسار در حال انجام است.
مدیرعامل قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (آزادراه حرم تا حرم) نیز در این نشست گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عملیات بیابان‌زدایی و مقابله با پدیده گردوغبار در مساحتی معادل 200 هکتار از اراضی بیابانی حسین‌آباد ده نمک در حال انجام است.

برچسب ها :
بیابانزدایی کاشت نهال