نسخه PDF
آرشیو روزنامه

شناسه خبر : 16060, منتشر شده در مورخ : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱

سراج روزنامه سراسری صبح ایران

روزنامه سراج/نسل تمدن نوین اسلامی/دیداری با طعم‌ کودکانه و تِم استراتژیک

روزنامه سراج/نسل تمدن نوین اسلامی/دیداری با طعم‌ کودکانه و تِم استراتژیک

مسیر درستی است و مدیریت قوه خیال و تولید ادبیات برای دهه نودی‌ها بایستی در کانون های فرهنگی، مساجد و هیآت مذهبی رونق پیدا کند و به تدریج، محورهای معرفتی و بینشی به چرخه تربیتی اضافه شود و مکانیزم هدایت و فعالیت فرهنگی تکمیل گردد. این مدل تربیتی وقتی با یک خاطره ‌بینهایت هیجان انگیز همچون دیدار رهبری گره می‌خورد، در ذهن و ارتکاز کودکان، بدون تردید تبدیل به یک نقطه‌عطف خواهد شد.

علیرضامحمدلو / با ورود ایشان، بچه ها یکصدا و یکنفس جیغ و کف و هورا کشیدند و کلی ذوق زده شدند و بالا و پایین پریدن کودکانه چاشنی شادی شان کردند. گفتار ساده و کوتاه، نماز خاطره انگیز و گفتگوی پدرانه و تشویق انتهای سرودشان با دستی که یادگار جانبازی برای انقلاب بود همگی حکایت از یک  لنز متفاوت در جبهه فرهنگ و تربیت داشت.
️باید اذعان نمود که حضور ایشان در میان دهه نودی‌ها یک اتفاق ساده نبود. جشن تکلیف دهه نودی‌ها در محضر رهبرانقلاب را باید یک استراتژی دانست و در واقع حکایت از توجه جدی جمهوری اسلامی به مساله تربیت نسلی دارد. آینده پژوهی و تربیت نسل مومن به آرمان ها در همه جای دنیا سابقه دارد.فناوری امروز ما نیز برای تربیت چنین نسلی که هویت مدار، آرمان‌گرا و مومن باشند، ادبیاتسازی و خاطره بازی است. در سنین خردسالی و اوایل نوجوانی، مهمترین مساله تربیتی، تمرکز بر قوه خیال و حافظه بچه‌ها در جهت تولید خاطرات مثبت، موثر و ماندگار است. فناوری تولید ادبیات هم سرودها و هم‌خوانی هایی است که اینروزها شاهد رواج و کثرتشان در رسانه‌های رسمی و غیررسمی هستیم.
️مسیر درستی است و مدیریت قوه خیال و تولید ادبیات برای دهه نودی‌ها بایستی در کانون های فرهنگی، مساجد و هیآت مذهبی رونق پیدا کند و به تدریج، محورهای معرفتی و بینشی به چرخه تربیتی اضافه شود و مکانیزم هدایت و فعالیت فرهنگی تکمیل گردد. این مدل تربیتی وقتی با یک خاطره ‌بینهایت هیجان انگیز همچون دیدار رهبری گره می‌خورد، در ذهن و ارتکاز کودکان، بدون تردید تبدیل به یک نقطه‌عطف خواهد شد.

برچسب ها :
روزنامه سراج/نسل تمدن نوین اسلامی/دیداری با طعم‌ کودکانه و تِم استراتژیک