نسخه PDF
آرشیو روزنامه

شناسه خبر : 16055, منتشر شده در مورخ : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱

یادداشت امروز

عباس بابائی/از «لولهنگ‌پهلوی» تا «بنویسید: ساخت ایران»

عباس بابائی/از «لولهنگ‌پهلوی» تا «بنویسید: ساخت ایران»

«ملتی که لیاقت لولهنگ‌سازی ندارد، چگونه می‌تواند صنعت نفت را اداره کند؟!»

سپهبد رزم‌آرا نخست‌وزیر پهلوی، بر خلاف نشانه‌های شانه‌اش، بسیار ذلیل بود و وطن‌فروش؛ او خالق همان جمله‌ی حقارت‌باری است که اگر شاه بجای چندستاره برشانه، هزاران ستاره بر هیکلش می‌گذاشت، نمی‌توانست لکه‌ی ننگین آن جمله را پاک کند:

 «ملتی که لیاقت لولهنگ‌سازی ندارد، چگونه می‌تواند صنعت نفت را اداره کند؟!»

در دورانی که علی‌رغم اختناقِ حاکمیت، ملت پشت‌سر روحانیت خواستار ملی‌شدن صنعت نفت بودند، نماینده‌ی رژیم پهلوی با زبونیِ مثال‌زدنی، به نمایندگی از دُوَل غربی مشتش را گره کرد و بر دهان استقلال‌خواهان کوفت که چرا شمایی که لیاقت ساخت آفتابه‌ی گِلی را هم ندارید، می‌خواهید صنعت نفت را ملی کنید؟!

رزم‌آرا نماینده‌ی تفکرِ واداده‌ی پهلوی بود که این‌گونه وقیحانه آبروی مُلک و مملکت را می‌برد. معنای جمله‌ی کوتاهِ آن مردنمایِ نامرد این بود: «فقط انسان‌های جهان اول توان فکر و تصمیم و اختراع و نوآوری دارند و مابقی انسان‌ها از انسانیت، فقط نامش را یدک می‌کشند و بس؛ ورودشان به این مناطق ممنوعه ریشخند خودشان است و زحمت دیگران!»

رزم‌آرا بیش از آنکه نماینده‌ی ملت باشد، نماینده‌ی شاه بی‌کفایت بود؛ همان شاهی که او نیز، نماینده‌ی مسلوب‌الاختیار غرب بود؛ لذا ادعای استقلال‌خواهی مردمان میهن، بسیار بر او سخت آمد که این‌چنین تمام‌قامت از وطن اصلی و منافع آن دفاع‌ کرد!

سال‌هاست امام راحل و امام حاضر با شعار «ما می‌توانیم» در حال جهادکردن و زدودن رسوبات فرهنگی باقیمانده‌ی رژیم منحوس پهلوی از ذهن و جان مردم و مسئولان‌اند.

باید پذیرفت که بسیاری از مشکلات اقتصادی کنونی، ریشه در همین تفکر نحس دارد؛ تفکری که سال‌ها در اندیشه‌ی دولتمردان غربگرا، مانع رشد تولید ملی شده‌بود!

امروز «امام‌خامنه‌ای»عزیز یکی دیگر از قله‌های اندیشه‌ی اسلام‌گرایی و ملی‌گراییِ امامت‌شان را در ادامه‌ی همان مبارزاتِ فراگیر و مستمر بیان کردند:

 «باید کاری کنید محصولتان را، که نتوانند مجبورتان کنند به نام کشور دیگری ببرید؛ نه، به نام ایران و ساخت ایران [ببرید]؛ بنویسید «ساخت ایران»؛«MADE IN IRAN» هم ننویسید؛

بنویسید «ساخت ایران» با خطّ فارسی.

 ببرید در خارج، مجبور بشوند بخرند؛ برای خاطر اینکه کیفیّتش خوب است و قیمتش پایین است.»۱۴۰۱/۱۱/۱۰

 

برچسب ها :
عباس بابائی/از «لولهنگ‌پهلوی» تا «بنویسید: ساخت ايران»