نسخه PDF
آرشیو روزنامه

شناسه خبر : 16053, منتشر شده در مورخ : ۹ بهمن ۱۴۰۱

استاندار سمنان: مطالبات گندم‌کاران پرداخت‌ شد

استاندار سمنان: مطالبات گندم‌کاران پرداخت‌ شد

استاندار سمنان با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم ۵۵۰۰ تومان در دولت گذشته به ۱۱ هزار و پانصد تومان در دولت سیزدهم افزایش یافت گفت: تمامی مطالبات گندم‌کاران نیز پرداخت‌ شده است.

به گزارش خبرنگار سراج آنلاین در استان سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی در نشست خبری تشریح برنامه‌ها و پروژه‌های دهه مبارکه فجر 1401 که در محل سالن جلسات یادگار امام (ره) و با حضور خبرنگاران برگزار شد، از افزایش خرید گندم از کشاورزان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر افزایش قیمت خرید تضمینی گندم امسال 64 هزار تن گندم توسط کشاورزان استان سمنان به دولت تحویل داده شد.‌
 
وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم 5500 تومان در دولت گذشته به 11 هزار و پانصد تومان در دولت سیزدهم افزایش یافت گفت: تمامی مطالبات گندم‌کاران نیز پرداخت‌ شده است.
 
استاندار از افتتاح پروژه‌های دهه فجر با صرف اعتبار سه هزار و 682 میلیارد تومان خبر داد و ‌با بیان اینکه این پروژه‌ها در دو بخش عمرانی و اقتصادی آماده بهره‌برداری شدند گفت: از این تعداد 765 پروژه عمرانی است که بیش از یک هزار و 603 میلیارد تومان برای تکمیل آن هزینه شد.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان سمنان با بیان اینکه در دهه فجر امسال تعداد 74 پروژه اقتصادی نیز آماده بهره‌برداری است؛ به اعتبار هزینه شده برای آماده‌سازی این پروژه‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: 2 هزار و 79 میلیارد تومان برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها صرف شده است.
 
هاشمی با بیان اینکه این پروژه‌ها در تمامی شهرستان‌های استان سمنان آماده بهره‌برداری است گفت: با افتتاح این پروژه‌ها برای یک هزار و 516 نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.
 
وی با بیان اینکه پروژه‌های دهه فجر انسان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است گفت: تعداد پروژه‌های عمرانی قابل‌افتتاح در دهه مبارک فجر امسال نسبت به سال گذشته 95  درصد ازنظر تعداد و بیش از 140 درصد ازنظر ارزش ریالی افزایش دارد.
 
عملیات اجرایی 113 پروژه در دهه فجر آغاز می‌شود
 
استاندار سمنان همچنین گفت: هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر عملیات اجرایی 113 پروژه در استان سمنان آغاز می‌شود و عمده این پروژه‌ها مربوط به نهادهای عمومی، بخش خصوصی، بخش غیردولتی و شهرداری‌ها است.
 
هاشمی با بیان اینکه دولت سیزدهم اولویت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را در دستور کار دارد افزود: به‌جز در موارد ضروری عملیات آغاز پروژه جدیدی انجام نمی‌شود.
 
وی با تأکید بر لزوم رونق گردشگری در استان سمنان و برنامه‌های پیش رو در این زمینه گفت: ایجاد بوم‌گردی‌ها نسبت به سال گذشته رشد 17 درصدی داشته و بوم تعداد بوم‌گردی‌ها از 90 به 110 واحد افزایش‌یافته است.
 
استاندار سمنان با بیان اینکه تبدیل این استان از معبر به مقصد گردشگری در اولویت برنامه‌هاست گفت: افزایش اقامتگاه‌های بوم‌گردی با هدف تحقق این استراتژی انجام‌شده است.
 
هاشمی با اشاره به پرداخت تسهیلات دامدار کارت به سه هزار و 521 دامدار این استان گفت: در قالب تسهیلات دامدار کارت مبلغ 357 میلیارد تومان در اختیار دامداران قرار گرفت.

برچسب ها :
گندم گندمکاران استاندار سمنان