نسخه PDF
آرشیو روزنامه

شناسه خبر : 13832, منتشر شده در مورخ : ۱۹ شهریور ۱۴۰۱

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان سمنان مطرح کرد:

اعطای تسهیلات کم  بهره به رانندگان اربعین حسینی

اعطای تسهیلات کم  بهره به رانندگان اربعین حسینی

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان سمنان از اعزام قریب به هشت هزار زائر اربعین حسینی با استفاده از ناوگان اتوبوسی خبر داد و افزود: به رانندگانی که هفت سرویس رفت و برگشت به مرز مهران دارند مبلغ یک میلیارد ریال تسهیلات کم بهره اعطا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سراج در استان سمنان،  احسان منصورکیایی با بیان اینکه برای اعزام زائرین اربعین حسینی کمیته حمل و نقل و سوخت استان با تمام توان ظرفیتی خود اقدام می نمایدگفت: برای ارائه خدمات هرچه شایسته به زائران اربعین حسینی یک دستگاه گریدر، هشت دستگاه کمپرسی و هشت دستگاه وانت بار کمک دار به پایانه های مرزی اعزام شده اند.
وی از هماهنگی های لازم با سایر دستگاه ها برای اعزام کامیون و اتوبوس در این ایام خبر داد و افزود: از اول شهریور تا هجدهم شهریورماه ۱۹۴ دستگاه اتوبوس بیش از ۷۶۰۰ زائر سرزمین عشق را جابجا کرده‌اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان همچنین اذعان داشت: پیش فروش بلیط ناوگان اتوبوسی برای زائران ۴۸ ساعت قبل از سفر در سایت های مجاز پیش فروش برای ثبت نام کنندگان سامانه سماح در دسترس است که البته در حال حاضر به دلیل مشکلات پیش آمده در پایانه های مرزی از صدور بلیط و اعزام به مرز معذوریم لذا از مسافران خواهشمندیم که تا اطلاع ثانوی از حضور در پایانه های مسافری خودداری کنند.
منصورکیایی خاطر نشان کرد: ۱۲ نفر از همکاران ما نیز در قالب سه تیم برای ساماندهی امور حمل و نقل به شهر مهران اعزام شده اند و با توجه به ارادت خادمان عرصه جاده به زائران اربعین، تا پایان شهریورماه برای انجام وظیفه در پایانه مرزی مهران مستقر خواهند بود.
وی همچنین با اعلام استقرار میز خدمت و پاسخگویی به شکایات در پایانه‌های مسافربری استان افزود: برای رضایت بیشتر و ارائه خدمات شایسته به زائرین تیم‌های راهداری نیز در این ایام در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان ادامه داد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و لزوم ایجاد رغبت در مالکان و رانندگان ناوگان اتوبوسی در ایام اربعین نرخ کرایه این ناوگان به مرز مهران از مبادی استان سمنان افزایش یافته و همچنین به رانندگانی که هفت سرویس رفت و برگشت به مرز مهران دارند مبلغ یک میلیارد ریال تسهیلات کم بهره اعطا خواهد شد.
منصور کیایی افزود: با توجه به بررسی های صورت گرفته و حجم بالای ترافیک در مسیرهای منتهی به مرز ساعت مجاز رانندگی از ۹ ساعت به ۱۲ ساعت برای رانندگان افزایش یافته و با هماهنگی های لازم با شرکت پخش ملی فرآورده نفتی جهت تامین سوخت ناوگان سهمیه گازوئیل در کارت سوخت ناوگان افزایش دو و نیم برابری داشته است.
وی از تمهیدات لازم برای اعزام ناوگان خالی از سراسر استان برای بازگشت زائرین در پایانه های مرزی خبر داد و تصریح کرد: برای تهیه و توزیع روغن و لاستیک ناوگان حمل و نقل اتوبوسی تصمیمات مناسبی اتخاذ شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در پایان به بازرسی مستمر از وضعیت سلامت ناوگان اتوبوسی و نظارت مضاعف بر عملکرد مجتمع خدمات رفاهی در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور رسیدگی هرچه سریع تر به تخلفات های احتمالی زائران می توانند از طریق سامانه پاسخگویی ۱۴۱ استفاده کنند.
 

برچسب ها :
اربعین زائران ادارهکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان تسهیلات