نسخه PDF
آرشیو روزنامه

شناسه خبر : 12645, منتشر شده در مورخ : ۲ تیر ۱۴۰۱

شبکه‌های آب روستایی سمنان از محل منابع ملی اصلاح می‌شوند

شبکه‌های آب روستایی سمنان از محل منابع ملی اصلاح می‌شوند

سراج سمنان/مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: شبکه‌های آب روستایی سمنان در قالب پروژه‌های محرومیت‌زدایی اصلاح می‌شوند.

به گزارش خبرنگار سراج آنلاین در استان سمنان، محمد طاهری اظهار داشت: برای سال 1401 و 1402 اعتبارات خوبی از محل منابع ملی برای اصلاح شبکه‌های آبی در روستاها در نظر گرفته خواهد شد.
وی با اشاره به وجود 320 روستا در استان سمنان گفت: از این تعداد تاکنون اعتبارات محرومیت‌زدایی برای حوزه آب در 20 روستا اجرایی شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان افزود: پروژه‌های محرومیت‌زدایی با همکاری بسیج و سپاه در قالب قرارگاه جهادی صورت می‌گیرد و در حوزه‌های آبی، سه هدف تأمین آب و توسعه خطوط انتقال، احداث مخازن آبی و اصلاح شبکه‌های آب‌رسانی مدنظر قرار دارد.
طاهری با بیان اینکه امسال و سال آینده به برنامه‌های اصلاح شبکه‌های آب در روستاها در قالب پروژه‌های محرومیت‌زدایی اولویت داده‌شده است خاطرنشان کرد: امسال در قانون بودجه و در ردیف‌های جهاد آب‌رسانی و تنش آبی برای روستاها اختصاص داده‌شده است.
وی با بیان اینکه تا سال گذشته شبکه‌های آب‌رسانی تعداد 20 روستا در استان سمنان از محل پروژه‌های محرومیت‌زدایی اصلاح‌شده است گفت: برنامه‌ریزی‌ها و پیشنهاد‌های لازم برای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی با اولویت اصلاح شبکه‌های آب در 247 روستای استان سمنان در 2 فاز در سال‌های 1401 و 1402 ارائه‌شده است.
مدیرعامل شرکت آبفای استان سمنان عنوان کرد: در فاز نخست و برای سال 1401، اصلاح شبکه آب برای 52 روستای استان سمنان بااعتبار 72 میلیارد تومان مدنظر قرارگرفته است.
طاهری با تأکید بر اینکه موضوع فرسودگی شبکه‌های آب موضوعی کلان بوده و اعتبار زیادی را می‌طلبد تصریح کرد: در شهرها نیز ردیف‌های اعتباری لازم با استفاده از اعتبارات ملی و با لحاظ زون بندی‌های مدنظر پیش‌بینی می‌شود.
به گفته وی، اصلاح همه شبکه‌های آب در شهرها و روستاهای کشور استان سمنان بیش از 750 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
آذر پژمان/ سمنان

برچسب ها :
آب اصلاح شبکه اب آبرسانی تأمین آب