نسخه PDF
آرشیو روزنامه

شناسه خبر : 11495, منتشر شده در مورخ : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

حضور ناشران کاشانی با ۴۳۰ عنوان کتاب در نمایشگاه تهران

حضور ناشران کاشانی با ۴۳۰ عنوان کتاب در نمایشگاه تهران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از حضور هفت ناشر این شهرستان با ۴۳۰ عنوان کتاب درسی ‌در سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

 میثم نمکی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: انتخاب کاشان به‌عنوان پایتخت کتاب در سال ۱۳۹۷ فرصتی برای توسعه فرهنگی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی بود که یکی از این فرصت‌ها افزایش ناشران کتاب به ۳۸ مؤسسه بود.
 
وی افزود: افزایش عنوان‌های کتاب چاپ شده در کاشان نیز یکی دیگر از آثار توسعه فرهنگی بود به‌طوری که ۱۵۰ عنوان کتاب در سال گذشته و ۱۲۰ عنوان کتاب در سال ۱۳۹۹ در این شهرستان منتشر و در کتابخانه ملی رونمایی شد.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، تصریح کرد: نخستین جایزه دو سالانه کتاب کاشان نیز یک رویداد فرهنگی است که در سه حوزه اصلی تألیف، ترجمه و تولید کتاب با عنوان‌های کلیات، دین، روانشناسی، علوم اجتماعی، زبان و زبان‌شناسی، علوم خالص، هنر و معماری، تاریخ و جغرافیا، علوم عملی و کودک و نوجوان در این شهرستان برگزار خواهد شد.
 
نمکی گفت: رونمایی از شش جلد کتاب معرفی چهره‌های بین‌المللی مقاومت، بیت‌المقدس معراجگاه پیامبر، کاشان شناسی در آثار استاد ایرج افشار، مجموعه کتاب ۱۰ جلدی عبور و مرور ایمن در شهر کوچک من، چهار عنوان کتاب شاعران انجمن ادبی سیلک از جمله فعالیت‌های حوزه کتاب کاشان در سال گذشته بود.
 
وی افزود: رونمایی از ۱۱ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت، کتاب «مرا به دشت» در حوزه هنر به دو زبان فارسی و انگلیسی، کتاب «دختری در آغوش خدا» نوشته مریم سادات سید جلالی با موضوع پویایی زندگی فردی و اجتماعی مبتلایان به سرطان از دیگر فعالیت‌های حوزه کتاب بوده است.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، اظهار کرد: تجلیل از دانش آموزان رها محسنی فاضل، جواد بارفروش، علیرضا عاطفی، علی‌اصغر گنجی، کوثر صدوری، مهدی خاکی‌نهاد، زهرا حیدری مقدم، هدیه ماشاءالله زاده، طهورا پور مدنی، سید صدرا رضوی زاده، محمد محسن عبدلیان و ریحانه تصویری به عنوان نوقلمان در کاشان برگزار شد.
 
نمکی افزود: چهار ناشر از کاشان در ماه گذشته، با حضور در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب از انتشارات خود را عرضه کردند.

برچسب ها :
نمایشگاه کتاب تهران ناشران کاشانی میثم نمکی