نسخه PDF
آرشیو روزنامه

شناسه خبر : 863, منتشر شده در مورخ : ۶ آذر ۱۳۹۹

روابطمان با ایران بسیار خوب است

روابطمان با ایران بسیار خوب است

نخست وزیر پاکستان سیاست خارجی موفق را بزرگترین دستاورد دولت خود دانست و با اشاره به روابط اسلام‌آباد با همسایگان و کشورهای منطقه گفت: پاکستان از روابط بسیار خوبی با جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

سانه‌های ملی پاکستان با انتشار کنفرانس مطبوعاتی «عمران‌خان» در شهر "لاهور" اظهارات وی را برای تبیین سیاست خارجی این کشور درخصوص تحولات منطقه، روابط با همسایگان، وضعیت افغانستان، فلسطین و کشمیر منعکس کردند.

وی گفت: بزرگترین دستاورد دولت فعلی پاکستان تقویت ارتباطات منطقه‌ای و پیشبرد سیاست خارجی موفق است.

عمران‌خان که بیست و یکم آبانماه امسال در اسلام‌آباد برای چهارمین بار میزبان «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بود، اظهار داشت: پاکستان از روابط بسیار خوبی با ایران برخوردار است.

نخست وزیر پاکستان روز چهارشنبه بیست و یکم آبان گذشته در اسلام‌آباد طی دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان و هیات بلندپایه همراه وی، با تاکید بر اهمیت ویژه روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم تقویت همکاری‌های منطقه‌ای به ویژه مناسبات تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان تاکید کرد.

ظریف نیز با تمجید از مواضع نخست وزیر پاکستان علیه رژیم صهیونیستی و توطئه عادی سازی روابط، از حمایت اسلام‌آباد برای عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای قدردانی کرد.

پاکستان، هرگز اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد 

عمران‌خان در ادامه کنفرانس مطبوعاتی خود در لاهور به تحولات پیرامون توطئه سازش برخی از کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی و احتمال تبعات آن بر پاکستان و تشدید فشار برای پیوستن به جمع حاکمان سازشگر گفت: اسلام‌آباد تحت هیچ فشاری برای به رسمیت شناختن تل‌آویو نیست.

وی افزود: پاکستان مغایر با اندیشه‌های "محمدعلی جناح" بنیانگذار فقید این کشور نخواهد رفت و مطابق آن، مسئله فلسطین باید عادلانه حل و فصل شود.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: این کشور به حمایت از فلسطین ادامه می‌دهد و هیچ تصمیمی نیز برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

روزنامه انگلیسی زبان "اکسپرس تریبیون" پاکستان امروز گزارش داد: اعلام مواضع مجدد از سوی عمران‌خان علیه سازش با صهیونیست‌ها درحالی است که زمزمه‌ها حاکی از سفر مخفیانه نتانیاهو به عربستان با هدف پیشبرد طرح عادی‌سازی روابط است.

به نوشته این روزنامه، سعودی‌ها در تکاپوی به رسمیت شناختن اسرائیل هستند اما پیش از آن می‌خواهند تا برخی از کشورهای مسلمان از جمله پاکستان مواضع خود علیه رژیم صهیونیستی را نرم کنند.

در عین حال وزارت امور خارجه پاکستان سه‌شنبه گذشته گمانه‌زنی‌ها درباره هرگونه احتمال برقراری روابط این کشور با رژیم صهیونیستی را بی‌اساس و قویاً رد کرد.

برچسب ها :
عمران‌خان