نسخه PDF
آرشیو روزنامه

شناسه خبر : 537, منتشر شده در مورخ : ۲۳ مهر ۱۳۹۹

آستان قدس رضوی: مردم از راه دور زیارت کنند

آستان قدس رضوی: مردم از راه دور زیارت کنند

در آستانه ایام شهادت امام رضا(ع) با صدور اطلاعیه‌ای از دلدادگان و ارادتمندان ساحت مطهر رضوی درخواست کرد با توجه به خطر موج سوم شیوع بیماری کرونا، ضمن توجه به توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، با زیارت از راه دور، به انوار قدسی امام رئوف تمسک جویند.

در این اطلاعیه آمده است: زیارت مضجع نورانی علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء به ویژه در ایام خاص دهه آخر ماه صفر توفیق ارزشمندی است که همه ارادتمندان حضرت، مشتاق آن هستند و حضور خیل عظیم زائران ارجمند در قالب هیئات مذهبی، گروههای زیارتی و زائران پیاده در سالهای گذشته موید این موضوع است.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: امسال با توجه به شرایط خاص به وجود آمده به واسطه شیوع ویروس منحوس کرونا، آستان قدس رضوی سعی کرد ضمن خدمت برای تکریم زائران عزیز و حضور همه جانبه در رزمایش مواسات، با ایجاد بسترهای گوناگون ارتباطی در رسانه‌های ملی، بین المللی و فضای مجازی، شرایط بهره مندی همه مشتاقان از انوار معنوی این آستان مقدس را در سراسر عالم فراهم نماید  هرچند خود بر این امر واقفیم که اثرات و برکات زیارت حضوری با هیچ اقدام دیگری جبران نخواهد شد.
"در ایام دهه آخر صفر نیز با عنایت به سردی هوا و هشدارهای مقامات مسوول در خصوص موج سوم شیوع بیماری، آستان قدس رضوی تلاش کرده با خدمت شبانه روزی و تشدید تمهیدات بهداشتی، زمینه زیارت توأم با سلامت زائران را فراهم آورد. لکن از مردم مومن و متدین که در ماههای گذشته جلوه‌ای بی بدیل از حقانیت و عقلانیت اسلام اصیل را به نمایش گذاشته‌اند خواهشمندیم ضمن توجه به توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و با زیارت از راه دور، به انوار قدسی امام رئوف تمسک جویند."

با شیوع کرونا در ایران، ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا متکی به نظر کارشناسان، آمارها و مصلحت عمومی جامعه نه تنها به پرهیز مردم از حضور در هر تجمع، شکل دادن اجتماعات و تماس‌های چهره‌ به‌ چهره با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا حکم داد بلکه در پی تعطیل کردن  مدارس و دانشگاه‌ها نهضت "در خانه ماندن" را ترویج کرد تا کشور و ملت بر اساس گام‌های مشخص عملی و موثر، به مصاف با کرونا بپردازند.

در ادامه این روند ۲۴ اسفند ماه پارسال تصمیم ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا برای بستن درهای حرم‌های مطهر و اماکن متبرکه سراسر کشور در صدر اخبار قرار گرفت.
طی این مدت درهای حرم مطهر رضوی حتی طی شب‌های قدر نیز به روی زائران همچنان بسته ماند تا اینکه ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا در نشست ۲۷ اردیبهشت که با حضور رییس جمهوری برگزار شد با بازگشایی محدود صحن‌های روباز حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از ابتدای ماه شوال موافقت کرد و از روز پنجم خرداد ماه تاکنون صحن‌های حرم مطهر رضوی باز است.

برچسب ها :
آستانه ایام شهادت امام رضا(ع) مردم از راه دور زیارت کنند شیوع کرونا