نسخه PDF
آرشیو روزنامه

اخبار
شناسه خبر : 20, منتشر شده در مورخ : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹

مرگ یک ملت با انتخاب بد

مرگ یک ملت با انتخاب بد


دیکتاتور درون خودت را بکش این آغازدیالوگ یک فیلم بود که چند وقت پیش از صدا و سیما پخش شد و در اذهان ثبت شد.
سخن درباره چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده است که عوامفریبی و لفاظی های پی در پی او و شاخ و شانه کشیدن های وی برای کشورها و حتی مردم کشور خود، کار هر روز او شده است.
نوشته ها و مطالب بسیاری پیدا می شود که یک شخصیت امروزی با گذشتگان مقایسه می شود که گاهی این مقایسه ها مثبت است گاهی نیز منفی است.
علاقه ترامپ به دیوار کشی بین مرزها برای حل مشکلات خویش او را شبیه یک دیکتاتور کرده است و امروز مردم و رسانه ها او را با این دیکتاتور مقایسه می کنند و قبلا  گفته بود که مسلمانان های که در حال حاضر خارج از ایالات متحده هستند ، دیگر نباید مجاز به ورود باشند و تنها راه حل برای برنامه های خود را اخراج آنها می داند و این پیشنهادات بسیار بحث برانگیز بود.
برای بسیاری از مخالفان این شخصیت مو طلایی  این روش ها فرصتی را فراهم کرده است که ترامپ را به عنوان یک فاشیست متعصب دوهزار و بیستی ، و صد البته بی ارزش جلوه دهد و او را با آدولف هیتلر و موسولینی مقایسه کنند واین به پرونده پر از اشکالات و اشتباهات ترامپ کمک نمی کند و نا گفته نماند که همسر سابق وی درادعایی قبلا گفته بود که او قبلاً کتاب سخنان هیتلر(کتاب نبرد من) را همیشه در کنار تختخواب خود نگه می داشت و مطالعه می کرد.
به نظر می آید که او از هیتلر هنری کمتر دارد زیر آدولف یک نقاش بود اما ترامپ هیچ هنری ندارد و تنها می تواند مردم را به خیابان بکشاند و تویت بزند آنهم از نوع جنجالی که تویتر را مجبور کند این تویت ها را حذف کند.
آنها به هم شباهت دارند به این دلیل که هر دو سیاست خارجه متجاوزانه را راه حل خروج می دانند.
اظهارات تحریک آمیز، خلاف حکومت داری و یک ایدئولوژی پوسیده و همچنان فاشیستی است و مردم خشمگین آمریکا علیه فرد گرایی قیام کرده اند و بر ضد خشونت علیه سیاه پوستان تظاهرات به راه انداخته اند.
تصاویر و فیلم ها و محتوای متنی به اشتراک گذاشته شده از اوضاع امروز برخی از ایالت های آمریکا برای آنها نگران کننده است.
این دیکتاتورها در زمانی به قدرت رسیدند که کشورهایشان مورد تحقیر و تضعیف قرار گرفته بودند اما همان کشورها امروز توسط کسی آنها را لااقل تحقیر وتضعیف نمی کند البته یکی از برنامه او این بود که جلال و بزرگی آمریکا را به کشورش باز گرداند که نتوانست و می خواست تاثیر گذار باشد و نتوانست.
هیتلر هر کاری را که انجام می داد که خود را مردمی جلوه دهد ، او می رقصید و ترامپ ، نیز امروز به رقص در آمده البته در میان آتش خشم مردم.
ناگفته پیداست که ترامپ  بیشتر شبیه موسولینی هم هست طبق این نظرات که می گوید او اهل حواشی بازی است.

 ترامپ مقدمات مرگ یک ملت است که با انتخاب بد آن ملت پدیدار شد ونمی خواهیم او را فراتر از محتوای اظهارات خود به نقد بکشیم اما این صحنه های دلخراش غارت  و شلیک مستقیم به مردم را که ایجاد کرده است قلب هر انسانی را جریحه دار می کند، برای همین در این شماره از روزنامه سراج او را با هیتلر تشبیه کردیم .


 
 

برچسب ها :
مرگ یک ملت با انتخاب بد